perjantai 2. tammikuuta 2015

Uutta muumiamuumia

Koska muumit on mun nykyinen harrastus, on siitä postailtava tarpeaksi usein. Elikkäs sanoin marraskuussa monille ystäville että en ala keräämään mitään muuta kuin mukeja. Mutta onhan mua houkuttanu alkaa keräämään niitä kulhoja ja kannuja. Mutta en ole vaan sit raskinut, koska en oo tienny haluanko niitä sitten kerätä kaikkia. Mutta kun ostat yhden sun on saatava ne kaikki.

Mun muumi villitys kuulema on menny hulluudeks sano mun yks kaveri. Siis no mitä kattoo muita muumi keräilijöitä ne vasta onkin. Maksaa aivan maltaita vaikkapa yhdestä mukista "koska pakko saada sille neljännelle lapselle se  nipsu muki, koska kaikilla muillakin on niin pakko hänelläkin". Ei mä en oo vielä niin muumi hullu, kerään koska ne on kauniita ja koristavat mun hyllyä täydellisesti. tällähetkellä mulla löytyy muumiukeja 32  kpl. Eli siinä on kaikki kaupasta saatavat mukit, 4 talvi sesonki mukia, 3 kesä sesonki mukia, vanha mamma ja pappa mukit sekä vanha seikkailu.

Nyt mulla on alkanu sit uus villitys, koska vanhempani ostivat joululahjaksi mulle Juhlahetki aterin setin..  Siitä se sit vaan lähti..


Juhlahetki- kahvilusikka setti.

Eli tässä setissä on 4 kpl kahvilusikoita joiden päässä on eri kuvat. Tää setti on uudempaa tuotantoa eli toi kuva on kädessä pidettäessä alaspäin. Kun taas vanhassa setissä kuvat olivat ylösalaisin. Mukana tulee tuommoinen upea rasia, jonka saa sitten tuunattua valokuva kehykseksi.

Mutta kun mulla on tää neuroosi että en tiiä haluanko ne käyttöön, pidän ne vielä omissa paketeissaan niin kauan kun päätän mitä haluan tehdä. Samoin mukeissa, kerään vain tarrallisia enkä ota vielä tarroja pois.


 Pikku myy - kahvilusikka

Noh kun pääsin Jyväskylään ja vapaapäiväni koitti lähdin kaverini kanssa keskustaan shoppailemaan ja kappas en sit löytäny muuta kun yhden muumilusikan.


Hiihtävä Muumimamma 2014 - kahvilusikka

On talviteemalla varustettu Muumimamma lusikka jonka pariksi kuuluu hiihtävä Muumipappa, jota mulla ei vielä ole koska anttilasta oli kaikki papat loppuneet. Mutta kyllä mä sen vielä hankin.


Muumipeikko ja Tahmatassu  sekä Niiskuneiti -jäätelölusikat

Nää on pitkiä jäätelö lusikoita. En tosissaan tiiä et onko nää jotain 2014 lusikoita vai mitä nää on? Nää lähti mukaan seppälän prismasta hintaan jotain 9-10 e kpl.

En siis ollut näitä lusikoita aiemmin nähnytkään niin pakkohan ne oli napata mukaan. Kertokaa joku fiksumpi jos tiedätte?


Seikkailu 2009 -2013  -aterin setti

Setistä löytyy pikku lusikka, iso lusikka, haarukka ja veitsi.

Tää oli oikeestaan aika extempore osto Jyväskylän fb kirpparisivulta. Nää kylläkin oli niin nätit et pakkohan mulla oli ostaa. Löyty vielä myynnistä poistunut setti samalta paikkakunnalta ni miksipä ei. No sovittiin treffit ja maksoin 20 e näistä ihanuuksista. Kyllä oon onnellinen.

Tosissaan en ole siis näistä aterimista mikään himo expertti mutta kaipa se tieto sit karttuu tässä keräilyn myötä, jos joku tietää jotain hyviä muumi keräilijöiden blogeja niin linkkailkaa tähän alas niin käyn tsekkailemassa !

1 kommentti:

COMMENTS ! ✩